چهارمین سالگرد آسمانی شدن قاسم بن حسن سلیمانی است، مردی که با نان حلال سفره پدرش تاریخ کشور که نه جهان را تکان داد.

۱۳ دی بود، هوای شهر مانند روز‌های قبل خشک و سرد بود.

صبح جمعه‌ای از روز‌های تعطیل و مردم در مرز خواب و بیداری که ناگهان، همه جا با انتشار یک خبر ترکید.

سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس درحمله پهپادی دشمن درنزدیک فرودگاه بغداد آسمانی شد.

خبر تند وتیز و تلخ بود و آنچنان شوک قوی بود که جهان را بعد رفتنش باقدرتمندترین تکانه‌های غیر زلزله‌ای لرزانید.

سردار حاج قاسم سلیمانی افتخار و نابغه نظامی و نورچشم کرمانی‌ها زاده اول فروردین ۱۳۳‪۵ در روستای قنات ملک رابر بود. همانجایی که زمستان‌های سرد و سوزناک و تابستان‌هایی دلپذیر و خنک داشت.

همانجایی که عشایر زاده بودند و آزاده بزرگ شده بودند.

 نان حلال پدر، حاج قاسم را جهانی کرد

بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی حاج قاسم به دنبال کار و در کنار آن تحصیل درجات بالاتر راهی شهرکرمان مرکز استان شد تا بعد‌ها بنا و سپس کارمند یکی ادارات استان.

اما آنچه قاسم کم سن و سال را تبدیل به فرمانده رشید گردان و سپس لشکر همیشه پیروز ثارالله کرمان کرد، رشادت و بی باکی این نوجوان قنات ملکی بود.

 نان حلال پدر، حاج قاسم را جهانی کرد

خانم شهین نیک ورز فرمانده بسیجی است که سال‌ها افتخار آشنایی و ارتباطی نزدیک با خانواده سردار دل ها دارد.

قاسم ۱۰ ساله و شجاعت شبانه

زنی مهربان و خوش صحبت که گفت و گو با مرا فرصتی برای تجدید خاطرات خوش گذشته می‌داند.

می‌گوید گفت و گویی با خانواده شهدا در روستای قنات ملک داشته است و آنان از خاطرات شجاعت‌های حاج قاسم درکودکی می‌گفتند و اینکه حاج قاسم و جمعی دوستان که به تازگی سواد دارشده بودند، پنج شنبه شب‌ها قصیده مشکل گشا را برای خانواده‌ها به شکل خانه به خانه می‌خواندند و از آنجا که تعداد بچه‌های سواد دار روستا کم بوده، گاهی هر ۵ شنبه شب باید قصه مشکل گشا را تا ده بار می‌خواندند.

وی به نکته جالبی اشاره می‌کند و اینکه زمستان ها که هواسرد و برف و یخبندان بود، بچه‌ها کمتر خانه‌های دورتر روستا را برای خواندن قصه مشکل گشا سرمی زدند؛ اما تنها کسی که علی رغم تاریکی، سرمای زیرصفردرجه و خطر حمله حیوانات وحشی به خانه‌های دورتر سر می‌زد، قاسم کم سن و سال بود.

پرش در ارتفاع کوتاه عادتی که تا بزرگسالی ادامه داشت

نیک ورز اضافه کرد: در روستای قنات ملک دو کوه درکنار هم و در میان آن آبشاری وجود دارد که رفتن بالای این کوه‌ها کار هرکسی نبود، اما تمام روستایی‌ها خاطرات قاسم ۱۲ ساله را یادشان هست که بین دو کوه را با شجاعت تمام می‌پرید و حتی تا سنین میانسالی هرگاه به قنات ملک سرمی زد، برای محک توان بدنی ش پرش بین دو کوه و آبشار را انجام می‌داد.

 نان حلال پدر، حاج قاسم را جهانی کرد

خانم نیک ورز مسئول تیم حفاظت بانوان در بیت الزهرا حاج قاسم بود و زمانی که حاج قاسم به کرمان می‌آمد ازجمله کسانی بود که در دیدارها حاضر بود.

میهمانان خارجی و کشوری زیادی را یاد می‌آورد که میهمان حاج قاسم بودند، از لبنان و عراق و فلسطین و دیگر کشورها، گاهی خانم‌های خارجی و میهمانان کشوری می‌آمدند و بنده هم در معیت حاضر می‌شدم.

وی می‌گوید: از بین فرزندان حاج قاسم در مهربانی و حتی نوع خشم ناشی از کم کاری افراد دخترشان زینب به حاجی شباهت دارد.

نیک ورز بیان کرد: حاج قاسم گاهی که جدی می‌شد و بعضاً او را خشن معرفی می کردند. این نوع برخوردشان هم زیاد ناراحت کننده و آزار دهنده نبود و متوجه بود با هرکسی متناسب با نوع رفتار اشتباهش برخورد کند.

از علاقه شدید بچه‌هایی که پاتوق شان بیت الزهرا نبود؛ اما با دیدن حاج قاسم و جذبه خاصی که داشت، پای ثابت مراسم‌های بیت الزهرا شدند می‌گوید.

 نان حلال پدر، حاج قاسم را جهانی کرد

نیک ورز ادامه می‌دهد: درسال‌های متمادی پایگاه بسیج ما دارای رتبه برترکشوری و خودم نیز جزو فرمانده هان زن بسیجی نمونه کشوری معرفی شدم؛ اما روحیه زیبایی حاج قاسم یادمان داده بود در بند کارت و عضویت و مسائل اداری نباشیم؛ ولی ازسال ۷۸ اجباراً تابع امر سیستم شدیم.

نیک ورز اضافه کرد: یادم هست تولد حضرت معصومه بود. رفته بودم هدیه‌ای برای دختر‌ها بخرم که همسر شهید سلاجقه تماس گرفتند وگفتند آماده باشید حاج قاسم دعوت تان کرده است، با تعجب سوار ماشین شدم و در روستای پدری حاج قاسم پباده شدیم و ایشان که درجمع چند میهمان کشوری بودند ما را از بین در منتظر دیدند و شخصاً تشریف آورده ما را به اتاقی درخانه پدری شان هدایت کردند و خودشان از سماوری که در اتاق بود برایمان چای ریختند و به جرات می‌گویم خوش طعم‌ترین چای عالم بود که خوردیم.

از کار کردن حاجی در هیات  و مردم داری اش، می‌گوید: حاج قاسم که به نگاه جدی اش مشهور است، وقت‌هایی که برای روضه از پله‌های بیت الزهرا بالا می‌آمد، نگاهش عجیب معصوم ومهربان می‌شد. با همان حالتی که یکی از ابروهایش را بالا می‌انداخت، وقتی هم روضه تمام می‌شد دوست داشت چایی بریزد که بچه‌ها مانع می‌شدند؛ اما آخربار کار خودش را می‌کرد و برای بچه‌هایی که آنجا خدمت رسانی می‌کردند، سینی چایی می‌برد.

 نان حلال پدر، حاج قاسم را جهانی کرد

خانم نیک ورز دنیایی از خاطره دارد، درباره همسایه داری حاج قاسم اظهارکرد: هر وقت حاجی از سفر می‌آمد به همه همسایه‌ها سر می‌زد. مخصوصا یک همسایه غیرمسلمان داشتند که تاکید کرده بودند کسی جلوی خانه ایشان خودرو پارک نکند، وبعد از کار هیات نیز می‌گفتند خانم نیک ورز حواستان باشد از غذای تبرکی برای همه همسایه‌ها بدهید.

نکته عمیقی درباره حاج قاسم می‌گوید و آن این بود که می‌گویند شهادت توفیقی بود که خدا به حاج قاسم داد؛ در حالی که من نظرم این است که حاج قاسم برای این توفیق الهی خیلی زیاد تلاش کرد.

دارم حرفش را مزه مزه می‌کنم حاج قاسم تلاش کرد و به گفته خودش در کوه‌ها و دریا‌ها و دشت‌ها به دنبال شهادت بود؛ اما خداوند او را به گونه‌ای شهید کرد که فرمانده جبهه بین المللی مقاومت نام گرفت و شهید سلیمانی قوی‌تر از حاج قاسم قنات ملکی کارخودش را انجام داده و می‌دهد.

 نان حلال پدر، حاج قاسم را جهانی کرد

خانم ه__ از خبرنگاران با سابقه بالای کرمانی است که خاطرات زیادی از دیدار و گفت و گو با حاج قاسم دارد، اما تلاش‌های من برای گفت و گو با وی به جایی نمی‌رسد، وی که نویسنده کتاب‌هایی در حوزه دفاع مقدس است، می‌گوید: یادم هست چندین سال قبل درجلسه شورای فرهنگ عمومی یک شخصیت شاخص فرهنگی را باید به تهران معرفی می‌کردند. همه به اتفاق، شخصیت حاج قاسم را به سبب برگزاری کنگره عظیم شهدای استان کرمان و سیستان و بلوچستان، چاپ کتب خاطرات و زندگی نامه شهدا، راه اندازی و فعال کردن موزه دفاع مقدس کرمان و این چنینی اقدامات تاثیرگذاری معرفی و در آن نشست ۹۹ درصد افراد به انتخاب حاج قاسم رای دادند در ادامه شیطنت‌هایی شد و نام فرد دیگری را قصد داشتند معرفی کنند که با اعتراض شدید اعضای شورای فرهنگ روبرو شد.

وی ادامه داد: آن زمان حاج قاسم تلفن هایش را جواب می‌داد و من با وی تماس گرفته و گلایه کردم از اتفاق رخ داده که ایشان گفت عیب ندارد. این آقا شخصیت بزرگی است از بچه‌های جبهه وجنگ و کار‌های خوبی در کارنامه دارد و به من گفتند به این مسائل اهمیت ندهید.

وی خاطره دیگری از چای تازه دم روضه‌های بیت الزهرا دارد و می‌گوید یکی از بچه‌های بیت الزهرا تعریف می‌کرد گاهی از ابتدای روضه تا اخر به دفعات مکرر از من چای می‌خواست. من تعجب می کردم، چون می دانستم ایشان زیاد چایی خور نیست و بعداً متوجه شدم این کار را برای تست چای و اینکه دایم چای تازه دم و خوش عطر در مراسم‌های روضه توزیع شود، انجام می‌دهد.

 نان حلال پدر، حاج قاسم را جهانی کرد

حاج قاسم شبیه خودش بود از یک طرف فردی که مانند دیگران زندگی خصوصی و علایقی داشت که آن علایق را فدای حق کرد و از سویی شخصیت نظامی و وظایف سنگینی که بر دوش داشت، و در همه این‌ها موفق بود، با این جمله گفت و گویم را با خانم ه. تمام می‌کنم.

کسی چه می‌دانست پسرکی که شجاعتش بین اهالی روستا مثال زدنی باشد، روزگاری از گستره روستا، شهر، استان وکشورش بیرون برود و بشود خار چشم دشمنان و عکسش کابوسی برای دشمنان قسم خورده دین اسلام ناب محمدی شود.

درود بر آن رزمنده ساده و مهربانی که دفاع مقدس نیز خاطرات رزم‌های شجاعانه و تز‌های جنگی اش به ویژه در عملیات بیت المقدس را بیاد خواهد داشت.

 نان حلال پدر، حاج قاسم را جهانی کرد

امشب چهارمین سالگرد آسمانی شدن قاسم بن حسن سلیمانی است، مردی که با نان حلالی که درسفره فرزندانش گذاشت، تاریخ بشریت را از دور دست‌ترین تا نزدیک‌ترین نقاط، متحول کرد آن هم با بزرگ کردن فرزندی به نام سرباز قاسم سلیمانی، شهید القدس.

مرضیه السادات حسینی راد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحش شادیادش گرامی سردارباعظت وبزرگ شجاعت ایرانی را نشان داد به دشمنان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
درود خدا بر مجاهدان راه حق. بویژه حاج قاسم سلیمانی فرزند حسن
خداوندا ما را در زمره رهروان ایشان قرار بده انشالله
صلوات بفرست بر محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۰ دی ۱۴۰۲
اینقدر عشق خدا وجودشونو پر کرده بود که با این عظمت توی دلها جای خودشون رو باز کردن حتی کسانی که ایشون رو ندیده بودن خدایا مارا به راه کسانی قرار بده که هدایتوشون کردی نعمت دادی و دوستشون داری???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۹ دی ۱۴۰۲
روحشون شاد یادش گرامی ..

خدا لعنت کنه هر کی که در شهادت حاجی دست داشت
Iran (Islamic Republic of)
شهبازی نقطه صفر مرزی غرب
۱۳:۱۰ ۱۹ دی ۱۴۰۲
روح این سردار و همه شهیدان شاد
Iran (Islamic Republic of)
هرکی
۲۱:۳۵ ۱۷ دی ۱۴۰۲
کجایی حاج قاسم کاش ای کاش چندتامثل شما تو این مملکت بودن کاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
این حاج قاسم اینقدر دلسوز مملکت بود
چرا با بابک زنجانی ها راندخورها،فقر،کودکان کار،فساد بانکی مملکت،فساد اقتصادی مملکت.........

....کاری نکرد.واقعا مردم چقدر کوتاه فکرن ودر خواب هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
حاج قاسم نیروی نظامی بود در حیطه و مسیولیت خودش بهترین بود واز جان مایه میگذاشت در حیطه مسئولیت اجتماعی هم ایشون خیلی کارها کردن ما کرمانی ها به قسمتی از کارها اشنا هستیم امنیتی که ایشان در جنوب شرق ایجاد کردن دهه هاست که دعا بخیری رو براشون در پی داشته بیخود نبود ایشون محبوب دلها شدن بعدم ایشون یک تن بودند اینکه شما میگید کار یک ملت نمیشه که بار یه ملت ویه نفر به دوش بکشه با یه گل گلستان نمیشه ولی باغچه شد کمی تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۶:۴۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
واقعا سردار دلهاست و با شهادتش دلها را سوزاند.
Germany
فریبا
۰۰:۰۷ ۱۵ دی ۱۴۰۲
خدا بیامرزد پدرش را
Iran (Islamic Republic of)
سعید رویشدی
۲۲:۰۹ ۱۴ دی ۱۴۰۲
روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۴ دی ۱۴۰۲
کلو من تیبات وعملوصالحات است که چنین افرادی برای خدا قیام می کنند وخدا انها را عزیز می کند
Germany
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۰ دی ۱۴۰۲
نعوذبالله نعوذبالله ودهانت آب بکش و توبه کن....خداوند رحمان با هیچ کس مستقیم حرف نزده که برای من قیام کن. حتی پيامبران
....خداوند رحمان از قتل و کشتار و تجاوز بیزار است...چاپلوسی می کنید روش های مختلف وجود دارد....خداوند رحمان روحشان راشاد کند و یک سرباز وطن بوده است وهمه اورادوست داریم وشاید نزدیک به یک ميليون شهید مطهر درایران باشد..همه جان را برای امنیت دیگران ومن و شما دادند دارند مزد دوجهان رادریافت می کنند یکی بهشت برین یکی نام جاودان ودیگری بازماندگان بی نیاز....بی تربیت پاچه خواری نکن...بخدا قسم من هر جمعه خیرات می کنم وبین مردم تقسیم حتی اگر بسته شکلات ناقابل....ولی پاچه خواری نمی کنم....چونکه میدانم خداوند رحمان صدایمان رامیشنود و درضمن شهیدان هم از خیرات باخبر هستند چونكه زنده هستند......بی تربیت بی خانواده پاچه خواروچاپلوس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۸ ۱۴ دی ۱۴۰۲
خدایا به ما هم توفیق بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۴ دی ۱۴۰۲
روحش شادولی خداییش توهرمراسمش چقدکشته دادیم درتاریخ بایدبه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
دقیقا برعکس همین مورد برای علی کریمی اتفاق افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۱۴ دی ۱۴۰۲
خدا هم پدرش و خودش رحمت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۴ دی ۱۴۰۲
سردار دلها مرد بی تکرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۲
این جاذبه خیره کننده سردار قلبها و دلها و جانها کار خداست.
به نظر من خداوند او را برای خودش خلق و هدایت کرد تا برای جهان نور باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
ایشون انسان وارسته ای بود اما کلا هر انسانی اینکه چه جور آدمی بشه دست خودش و جامعه ای هست که با انتخاب خودش درون اون جامعه پا میگذاره.
میتونی پسر نوح باشی یا پسر پیرمردی زحمتکش اما خروجی بسیار متفاوت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۳ دی ۱۴۰۲
بعداز امام حسین علیه السلام ویاران فداکار باوفایش تابه حال اینقدر از چشمانمان اشک سرازیر نشده سردار دلها سلیمانی قهرمان چقدر برای عزیزی روحت شاد راهت پر رهرو
لعنت به یزید لعنت به آمریکای جهانخوار وترامب و همدستانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۳ دی ۱۴۰۲
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۵۶ ۱۳ دی ۱۴۰۲
امریکا و اسرائیل جواب این کارشان را خواهند دید
روحت شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روح پدر بزرگواراشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۴ ۱۳ دی ۱۴۰۲
ایشون بسیار محترم و گرانقدرن.
ولی یعنی بقیه نان حلال نخوردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۲
ای حاج قاسم قاتلینت به لعنت خدا گرفتارند تا ابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
کارهایی که حاج قاسم سلیمانی کرد هیچ وقت فراموش شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۹:۰۹ ۱۳ دی ۱۴۰۲
نان حلال پدر و شیر پاک مادر است که همچنین بزرگمردی جهانی را پرورش میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
بنده بیسیم چی حاج قاسم بودم ایشون خیلی با نیروهاش برخورد خوبی داشتند حتی ما حاصره شدیم ایشون فقط میگفت صبر کنید خدا بزرگه که معجزه شد ما از محاصره بیرون امدیم خدا رحمتش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۳ دی ۱۴۰۲
توسردادی که تا سرها بماند
توجان دادی که تا جانها بماند
توخون دادی که تا ایمان بماند
که راهت سرخ و جاویدان بماند
کنون خونت ثمر داداست سردار
دمی بنگر توسر از خاک بردار
زخونت عرصه بر صهیون تنگ است
مریدانت چوشیر در حال جنگ است
زخونت یک جهان هوشیار گردید
جهانی گربخواب بیدار گردید
بگیریم انتقامت را ز صهیون
اگر ازخون ما دنیا چو جیحون
شده رسوا زخونت دشمن زشت
درو خواهد کند آن‌شّر که خودکشت
Iran (Islamic Republic of)
س ح
۰۸:۵۸ ۱۳ دی ۱۴۰۲
اولش بگویم که بنده عاشق ایشان بودم . بعضی ها میگویند که ول کن بابا خودشو به کشتن داد بدبخت شد و ... اما ای فرزند آدم ما بیچاره هستیم که برای یک لقمه نان دو روزی بیشتر در این دنیا بودن به هر دری میزنیم و ... اما ایشان در یک کلام به عشقشش ( که خدا باشد ) رسید . حال سوال ایجاست که عشق مای جاماندگان چیست لهو لعب است یا چیز دیگری . آیا خدا هست قیامت هست و ... که بعضی ها میگویند .پاسخ اگر باشد چه ,آیا در این خصوص ....ای بابا هرچه بگویی یک چیزی میگویند این بی عارها . موسی به دین خود عیسی به دین خود . اما خواهیم دید چه کسی پیروز است . شهیدان که خداوند میگوید زنده هستند و در نزد من روزی خورند یا اینان
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
خدا رحمت کنه روحش شاد هم خودش هم پدرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۲
خدا رحمت کنه سردار سلیمانی را . ولی آخه این چه تیتر خبر است ، یعنی دیگران که جهانی نشدند نان حلال پدر نخوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۳ دی ۱۴۰۲
درود بر همچنین پدری
روح این دو عزیز برگوار شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۳ دی ۱۴۰۲
خدا رحمت کنه پدر بزرگوارش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۲
حاج قاسم عزیز رو از دست دادن ؛ امید وافتخار و سربلندی و نماد شجاعت مارو از ما گرفتن
Canada
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روح سردار دلها شاد باد
همه ایرانیان مدیون ایشان هستند
هر چه
صادقانه در کف ترازو
برای وطن گذاشتند
Canada
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۳ دی ۱۴۰۲
این کلیپ را ببنید
Inside the persecuted church of Iran
Documentary series
Radical
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۳ دی ۱۴۰۲
دلمون برات تنگ شده سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۳ دی ۱۴۰۲
حاج قاسم عزیز برادر رشیدم.هیچوقت داغت کهنه نشده برام.هنوز هم در فراقت اشک میریزم.داغت عجیبه، سرد نمیشه.پروردگارا به حق خون مطهر و پیکر اربا اربای حاج قاسم قسمت میدم، یه تدبیر خیری برای ما گنهکاران بفرما.عاقبت مارو هم ختم به خیر و شهادت در راه خودت رقم بزن.میدونم در حد این دعا نیستم.ولی تو بزرگی و اجازه دادی ما به زبان بیاریم.به حق خون مطهر این شهدای والا مقام دست ما رو هم در دنیا و آخرت بگیر.الهی آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۵۳ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روح این سردار شهید شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
دوست و دشمن قبول دارند این مرد اخلاص داشت
خدای متعال هم به همین خاطر نام و یاد این عزیز را بزرگ کرد.
خداوند رحمتش کنه و ما را هم به او با شهادت وصل گرداند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۳ دی ۱۴۰۲
انتقام حاج قاسم و سید رضی و دانشمندان هسته ای و فخری زاده را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۳ دی ۱۴۰۲
خداوند روح این بزرگ مرد بی نظیر را قرین رحمت نموده
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۲
نامش همیشه ماندگار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۲
در سال 1370 نگهبان سر کوچه ای که انتهای کوچه خونه سردار قرار داست بودم توی این کوچه آقای مرعشی استاندار کرمان آقای محمودی معاون سیاسی استاندار و دادستان کرمان و خونه ی آخر کوچه خونه سردار شهید سلیمانی بود ایشان اون موقع فرمامده لشکر 41 ثارالله کرمان بودند و من گروهباندوم نیروی انتظامی کرمان 24 ساعت پست سر این کوچه بودم 4ساعت پست 4ساعت هم در کلانتری و 24 ساعت هم استراحت بودم .بعد صبح زود که آقایون میخواستند برن محل کارشون از خونه میامدند بیرون و هیچ توجهی به ما نمیکردند فقط سردار سلیمانی می ایستاد از ماشین پیاده میشد میومد پیش ما احوالپرسی میکرد خداقوت میگفت و میپرسید کتری ندارید چیزی نیاز ندارید و تشکر میکرد از زحمات ما و میرفت
روحش شاد که مرد خدا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روح سردار دلها شاد.ممنون داداش واقعا خاطره ای که گفتی به دل نشست.انشالله یه روز بیاد همه با شهدا و امام شهدا اباعبدالله محشور بشیم.الهی آمین.
Iran (Islamic Republic of)
هرکی
۲۱:۵۳ ۱۷ دی ۱۴۰۲
اینها رو بیاین بگین بزارین کوردلها بدونن تاخدانخواد هیچکس انقدر بزرگ نمیشه حاج قاسم واس من عزیزدله من الانم بعدازشهادتش هنوز نمازم و پشت حاج قاسم میخونم هروعده نمازم اگه حاج قاسم جلوم نبینم نمازنمیخونم نمازباحاج قاسم یه حال وهوای دیگه ای داره خونوادم ودوروبریهام همیشه وقتی راجب حاج قاسم حرفی میشه حواسشون وجمع میکنن که حرف بیخودی نزنن.جونم فدای اسم حاج قاسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۳ دی ۱۴۰۲
حاج قاسم التماس دعا داریم
ان شاالله ما هم مثل شما عاقبت بخیر بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۷:۲۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روح سردار دلها شهید سلیمانی شاد ما مدیون این شهید هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۳ دی ۱۴۰۲
یقین دارم حلال خوردن باعث عاقبت بخیری در دنیا و آخرت میشه
Germany
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۳ دی ۱۴۰۲
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۷:۰۱ ۱۳ دی ۱۴۰۲
حاج قاسم رو همه دوست داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۱۳ دی ۱۴۰۲
حاج قاسم در دل همه ی مردم جا داشت روح این مرد بزرگ شاد
Germany
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۳ دی ۱۴۰۲
روح هر دو عزیز شاد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۴۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
این مرد بزرگ در یاد و خاطره من همیشه بوده و هست
آخرین اخبار